~ Members ~

Thursday, January 27, 2011

baby = sampah ker?

Hari2 tengok berita, boleh kata kan mesti ada kes buang bayi..
Bagi dia orang buang baby tu mcm buang sampul gula2 je? Lepas mencekik gula2 tu campak je..

Untuk si bapak baby tu mungkin la.. orang cakap habis madu sepah dibuang.. tapi si emak yang beranak tu, tak ada perasaan ke bila buang anak sendiri!..
Tak sakit ke dia orang beranak.. aku rasa budak2 zaman sekarang ni terlalu ikut perasaan..
yang bodoh aku rasa si pompuannya.. sodapnya kejap, akibatnya? dia kena tanggung sendiri,
kena mengandung 9 bulan, sakit bersalin, pastu tanggung dosa buang anak..
tu lum kantoi kalau kena tangkap buang anak, masuk jel, padan muka.. yang jantan tu lepas gitu je..
eeee geram mak!

Nasib bayi tak dibaham anjing
Gambar ni dari my Metro hari ni..

Tah la aku jd emo pulak bila kes baby kena buang ni..
Mungkin sebab aku lambat dpt anak lepas kawin dulu kot..

First pregnant aku pun lepas 5 tahun kawin.. Pulak tu luar rahim..
Dah la tiup aku kena potong belah kanan.. (apa ye nama tiup tu, tak la aku bukan nurse, nnt balik aku tanya akak aku.. hehe..)

Danish ni pregnant yg ke dua.. Maksudnya, lepas ni kalau aku ngandung lagi semua dari belah kiri la..
Alhamdulillah, sekarang aku preggy lagi..
Walaupun dah tinggal sebelah..

Ni gambar Danish, meh tengok..

1st day Danish melihat dunia..

Gambar ni Mr Husband amik masa kat dalam Nursery.. curi2 tangkap gambar..
Lahir je terus masuk nursery sbb demam.. cian..

Tau berapa berat Danish? 4.6kg tau.. mengengkeh aku bawak 9 bulan...
Pastu kuar lebih putih dari maknya, mata sepet.. dah la orang kat nursery cakap '.... ee macam anak cina la...' menyirap aku..
'heh ni anak aku la.. susah payah aku beranak dia kata anak cina.. montang2 aku hitam gelap sikit dari baby tu.. (terasa lak.. hehe..)


Masa menyusukan Danish kat Nursery..

2 minggu dia kat dalam tu..
Aku dok berkampung 2 minggu dari pagi sampai malam tgk anak dan bagi susu badan..
Dah la operation, diri sendiri pun dah terjaga.. orang lain dalam pantang, duk terlentang kat rumah aku ulang-alik hari g sepital.. dugaan..

Nasib baik ada wheelchair arwah wan dulu, hari2 bwk g sepital, kalau tak rasanya meletup jahitan perut aku, hospital bukannnya kecik, nak berjalan dari parking ke lif, jalan lagi ke nursery tu..
sebab tu luka perut aku lambat sembuh...Harap2 baby yg ni senang cikit ye..

So, aku harap wahai gadis2 di luar sana, pandai2 la jaga diri, jgn nak enjoy je..
jgn ikut nafsu.. tak kemana nya..
kawin sok ko tau la mcm mana susah nak jaga anak, jgn tau buat je..
sorila kalau ada yang terasa, akak nasihat jer ye..


0 si cantik manis..:

Post a Comment

komen la kalau sudi.. mekasih!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...