~ Members ~

Monday, May 6, 2013

Pesta Buku Antarabangsa 2013

Dah beberapa tahun join persatuan Pewani. tapi tak penah nak join lawatan pesta buku. nak kata pemalas baca buku, tidak.. cuma malas nk berhimpit membeli 1 2 buku. dengan alasan aku bukan student nak cari buku. okey alasan tidak boleh diguna pakai untuk tahun ni.

aku gagahi untuk join pesta kali ini. ingat, bukan pesta muda mudi ye.
bila sampai tengok semua bas sekolah. semua kebanyakan pakai uniform sekolah. tapi kali ini yang turun dari bas adalah makcik-makcik yg heboh nak cari buku.. hahha..

bila turun je bas amik la gambar sekitar pwtc. ala-ala batak, konon mcm omputeh turun KL la tu.


okey amik gambar lagi..

nampak tak pakcik guard tu? haaa dia tgk marah tu..

pakcik guard : puan.. puan.. kat sini tak boleh ambil gambar sbb nak PRU13, lepas PRU baru boleh.
aku : oh ye ke.. okey sori.. emmm

adakah dia takut aku sabotaj? adakah aku antara calon PRU13 yg bertanding untuk mensabotaj bangunan tu? hahha.. abaikan dia, buat hilang mood aku je taw.

teruskan misi. kata nk shopping buku. masuk pesta muda mudi, eh salah lagi pesta buku. terus masuk dan tgk begitu ramai makhluk kecik2.. budak sekolah la sape lagi. kalau ada yang pakai baju selain uniform sekolah tu  kompem cikgu yang iring pelajar tu. ni mesti kes nak cari buku masak atau buku jahitan atau majalah wanita  atau majalah nona.. itu firasat aku mengatakan.

masuk ke jumpa 7 hero Malaysia. ingat nak amik gambar sebelah mereka tapi malu sebab ada tukang jaga tepi tu. sibuk je diaorang.


cer tgk betul tak aku ckp. ramai budak sekolah kan. lepas ni aku dah tak amik2 gambar. terus simpan tipon dan fokus cari buku. buku la sangat!

Kak Nora beli novel. feeling ala2 remaja dia itu.
kebetulan dan booth novel. lupa nama booth tu, siap ada ada penulis tengah sign autograph. dia pun beli la novel, sbb nak sign punya pasal. ok la tu aku pun dapat la menyelit walaupun tak beli novel dia.. ngeeee..

Norhayati Berahim

ramai juga penulis yang ada kat booth2 kat sana. rajin dgn tidak je korang nak mintak sign. Pelukis pun ramai, ingat nak juga dapatkan lukisan dari pelukis kartun, tapi tak sempat sebab diaorang dikerumuni kanak2 sekolah yang gilakan lukisan mereka mereka.. huhuu..

sebab aku dah terlama sgt kat booth Hidayah tetiba masa macam tak cukup pulak dan beleh tempat lain. laju je cari tempat makan.

boleh tahan harga makanan kat situ. nasi lemak bungkus RM 3 dan ice lemon tea RM 3.
Kalau kat luar nasi lemak tu RM 1 jer, nasi lemak kosong je pun. mahal. nasib perut gila punya lapar. kesian kanak2 sekolah kalau pergi tak bawak duit banyak kan.

sebelum balik posing jap ye. time kak nora nak posing, punya la ramai budak sekolah belakang dia nak amik gambar jugak, bila dalam gambar dia aku tgk yang mcm kak nora join rombangan dia orang.. hahhaa..

buku apa aku beli? ada lahhh.. yang pasti tiada resepi dan dan majalah gosip.. kikiii..

0 si cantik manis..:

Post a Comment

komen la kalau sudi.. mekasih!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...