~ Members ~

Tuesday, November 22, 2011

Tutorial Seat Belt Cover

Hari ni mesti semua orang cerita pasal Harimau Malaya..
Banyak blog aku singgah cerita pasal hero Malaysia kita..

Tapi aku lari tajuk pasal berita hot tu ye. aku nak berita pasal ke hepi an aku membuat cover safety belt.
Memandangkan kereta comel ku dah tukar baju merah. aku dengan gigihnya jahit baju baru belt kereta..
Kalau tak buat pekasam je kain-kain yang aku beli.

So, aku share sikit tutorial, kalau faham dan sudi ikut, sudi2 kan mengikutnya..

Sediakan fabric dan span..
Aku buat ukuran 28cm x 23 1/2cm 
Fabric Red Gypsy Paisley dari Michael Miller

Jaitkan kat tengah-tengah dia.. buatla 4-5 jalur..
Fabric polka dot untuk line luar.
Aku tak ukurpun line tu.. main jait jer.. kan mata tengah tengok bola.. hahahaa..

Camni la jadinya..

Jaitkan velcro tape..Tedeng.. dah siap.. senang je kan. sambil tengok bola dah siap..

Langkah seterusnya, buatla lagi satu lagi bagi sepasang..
Jom jait lepas ni ye..

0 si cantik manis..:

Post a Comment

komen la kalau sudi.. mekasih!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...