~ Members ~

Monday, September 12, 2011

Jeritan seksi si mia..


Hari ni hari pertama hantar Mia dgn Danish kat baby sitter baru.. Dulu adik aku jaga kat rumah mak, tapi dia g kl jaga anak Nasir seminggu..

Aku kesian dengan mak, nak jaga anak2 aku sambil masak.. mak kan bukak kedai makan. mak tak bagi aku hantar tempat lain, katanya kesian aku kena hantar jauh-jauh nak pegi kerja. lagipun dia nak main-main dengan cucu dia, sebab mia dah pandai senyum2, dah pandai gurau-gurau. dia geram. tapi aku kesiankan mak aku tu.. penat dia..

Try tanya akak ipar aku. along zana. dia kata ok, jadi aku hantar anak2 aku hari ni.. mr. hubby keje malam, pagi tadi dia yang hantar. katanya Mia ok, tak nangis..

Harap2 sok pagi aku hantar, anak2 aku tak meragam la.. rumah aku jauh gak la nak hantar ke rumah along zana. Mia sekarang naik car seat dah susah. dia dah pandai lentik2 badan.

Aku takut nak hantar kat rumah orang, aku percaya kat adik beradik je. sebab aku tau anak aku macam mana. takut orang tak sabar nak jaga. lebih-lebih lagi orang yang ada jaga anak orang lain jugak. mau anak aku di deranya. Danish pulak garang, nanti habis gaduh dengan anak orang pulak.

Hujung minggu aku pun kadang-kadang hilang sabar jaga anak sendiri. Mia kuat nangis. asyik nak berenjut je. walau pun guna buai eletrikpun dia nak muka kita terpacak depan buai. kalau aku lari nak masak air pun dia sedar. nak masak kena tunggu sampai dia lena betul-betul. kalau tak jerit macam kene dera. susah la.

Bila letak kat tilam bagi dia niarap pun paling lama 10 minit. pastu jerit2. boleh pecah gegendang telinga kalau dia jerit. Aku tengok anak orang lain elok je, siap leh beraya lama2. siap leh g shopping lenggang lenggok.

Dulu aku pernah bawak Mia g shopping, bawak g Mahkota Parade, dia jerit2 kat Parkson sampai semua dok tengok aku. ingat dia sakit ke, demam ke..
Bawak g JJ pun camtu, dia orang ingat Mia nak nenen, sumbat nenen pun cam tu ga. pegi tempat menyusukan baby tu, siap pekerja kat situ picit-picit, letak minyak kembong, siap baca2 jampi..
Bawak g Mydin, g Family Store, g kenduri, semua dah.. sabar dengan tak je la nak bawak dia..

Raya ni aku tak g mana-mana. tak sanggup dengar dia jerit kat rumah orang. lebih-lebih lagi tengah demam.

sape2 leh tolong.. tolong la..

0 si cantik manis..:

Post a Comment

komen la kalau sudi.. mekasih!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...