~ Members ~

Monday, December 20, 2010

Tragedi Oktober 2010..

Rasanya sebelum masuknya tahun 2011, aku nk abadikan sedikit peristiwa yang berlaku bulan Oktober 2010.. Masa tu aku tak buat lagi blog ni.. sekarang dah ada, aku cerita ya..

Kisah Mak Mertuaku..
Hospital Melaka 16-28 Oktober 2010

Punca utama aku kurang pasti tapi berlaku awal pagi lebih kurang 2am.. Nasib baik masa tu mak tak duduk rumah sorang2.. ada Bang Cik dgn Miza tidur situ.. Kul 2 pagi tu Miza terjaga dan nampak mak dah terjatuh kat tepi meja makan, dengan mulut berbuih2..
Miza tipon Mr Husband, masa tu aku dah tidur.. Mr Husband lum tidur lagi, tgk tv, dia melalak kelam kabut pakai baju cakap mak sakit, mak sakit.. terus g rumah PD hantar mak g hospital.. Pagi tu terus masuk Hospial Melaka

Lepas mak masuk wad, doktor ada cakap.. 'suruh kami adik beradik buat persiapan' memandangkan keadaan mak masa tu..


Dan kini atas kuasa TUHAN, mak masih bersama kami dan semakin sihat.. boleh berjalan..
tapi tak la sekuat dulu..
Semua adik beradik kena pastikan mak makan ubat tepat pada masanya..
Pernah sekali mak lambat makan ubat beberapa minit jer, mak kena balik sampai mulut nak jadi herot, lepas makan ubat dalam setengah jam keadaan mak ok balik..
Tu yang semua risau kalau tinggalkan mak sorang2..

Danish sakit lagi...
Hospital Putra 23-25 Oktober 2010

Dalam pada kami duk berkampung kat Hospital Melak tunggu perkembangan mak dari pagi sampai malam, anak kesayangan aku pulak tak sihat..
Danish sakit perut, cirit-birit, muntah2... Mula2 kami g klinik jer, tak nak bawak g hospital, kesian asyik kena cucuk je dari baru lahir sampai lah laa ni..
Tengok PERISTIWA ni.. time ni pun kami duk berkampung kat Hosptal Melaka masa Effy sakit..
agaknya Danish tak leh duduk lama2 kat hospital.. Mungkin persekitaran tak sesuai dengan dia..
Disebabkan baru 2 hari dia sakit muka di dah cengkung betul sampai tak sampai hati nk tengok.. Akhirnya aku bawak terus g Hospital Putra..
Macam biasa aku dah agak memang susah nak cari saluran darah nak masukkan tiup utk masukkan air.. Habis kiri kanan tangan dgn kaki anak aku di cucuk.. Aku kira lebih 20 tanda tau.. Ingat bawak hospital swasta doktornya mata terang.. sama jer.. mungkin urat Danish hals sgt kot.. Maka anak nangis, mama pun meraung nangis gak.. huhuhu.. Cian anak mama...

Tengok ni, mata je dah nampak besar..
tak bermaya betul..

Badan pun dah kurus kering.. Baru lepas nangis.. senyum pun anak mama.. masa ni wad kanak2 kat luar, lum transfer bilik lagi.. bilik penuh nurse cakap..
tak tahan duk luar, makcik2 yang jaga anak diaorang pot-pet2 mcm kenduri tak dapat Danish dgn mama tidur malam nanti..
(Alamak setokin munga2 lak.. tak sempat bawak la Danish, ayah beli kat 7E sebelah tu jer..)

Ni dah sihat sikit, tp mcm biasa la tak nak makan, semua di keluarkan balik..



Simbol apa dia buat tu?


Memang... tengok yang ni pun dia buat gak.. tengah tengok tv pun tangan tu asyik buat mcm tu..
Tak kisah la janji abang dah sihat..
Jangan sakit2 la ye cayang...

0 si cantik manis..:

Post a Comment

komen la kalau sudi.. mekasih!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...